Turnajová pravidla – multiplayer

Turnaj v EDH není klasickým turnajem, kde jde v první řadě o celkové vítězství. Hráči nezískávají po každém odehraném kole body, ale jsou po každém kole losováni náhodně. Odměňování probíhá přímo při hře nebo ihned po ní, jak je popsáno níže.

Turnaje v EDH pro multiplayer organizované na základě pravidel z tohoto webu se řídí následujícími organizačními pokyny:

  • Výsledky turnajů v EDH se nezapočítávají do oficiálního žebříčku DCI.
  • Před začátkem každého kola jsou přihlášení hráči náhodně rozděleni do skupin po 3 až 4 lidech.
  • Jedno kolo trvá 75 minut včetně času na výměnu karet před začátkem samotné hry. Pokud po uplynutí této doby není dohráno, hraje se (počet zbývajících hráčů ve hře)*3 - 1 nastavených kol. Pokud ani to nestačí, zůstává daný stůl bez vítěze.
  • Každý hráč může útočit pouze na soupeře po své levici.
  • Plošné efekty platí na všechny hráče ve hře bez omezení.
  • Sideboard k balíkům je povolen.
  • Výměna karet v ruce před začátkem hry probíhá podle pravidla volného mulliganu.
  • Náhodně vylosovaný hráč, který začíná hru, si bere v prvním kole kartu.

Ceny pro každý turnaj se mohou odvíjet od výše startovného, počtu účastníků, zásob a dalších faktorů, proto bližší informace o nich budou vždy k dispozici před registrací. Odměňování hráčů probíhá buď přímo při hře, bezprostředně po ní, nebo na konci turnaje podle zaznamenaných výsledků, a to za splnění předem daných cílů uvedených níže. Je na hráčích samotných, aby zaznamenávali dosažené cíle způsobem, který vyloučí pochybnosti. Odměnu za každý cíl může získat pouze jeden hráč za kolo v jedné konkrétní hře s výjimkou cíle vyřazení hráče ze hry. Některé cíle mohou být nastaveny tak, že jich dosáhne ten, kdo překročí předem stanovenou hranici jako první, nebo ten, kdo dosáhne za celou hru nejvyššího skóre pro daný cíl (při respektování minimální stanovené hranice). Ne všechny cíle uvedené zde musí být nutně zařazeny v každém turnaji a různé cíle mohou znamenat zisk různého počtu bodů. Získání cíle může být přezkoumáno rozhodčím. Cíle mohou být následující:

  1. vyřazení hráče ze hry zredukováním jeho životů na 0,
  2. nejvíce životů získaných v jednom tahu – pokud je zdrojem resp. přímým prostředkem pro získání životů pro tento cíl generál (např. s použitím karet Spirit Link nebo Miren, the Moaning Well), pak cíl není splněn (minimum je 20),
  3. nejvíce zranění udělených z jednoho zdroje do jednoho zdroje v jednom tahu – pokud je zdrojem resp. přímým prostředkem pro toto zranění generál (buď z jednoho útoku nebo s použitím karet jako Soulblast nebo Unnatural Hunger) pak cíl není splněn (minimum je 20),
  4. nejvíce bytostí v jednom útoku (minimum je 10),
  5. nejvíce karet získaných do ruky v jednom tahu (minimum je 10),
  6. nejvíce kouzel zahraných v jednom tahu (minimum je 5),
  7. vítězství na alternativní podmínku ve hře (např. přes Epic Struggle – nepočítá se jako vyřazení ostatních hráčů ze hry),
  8. vyřazení více než jednoho hráče ze hry libovolným způsobem v jednom tahu,
  9. přežití do konce hry (buď celkovým vítězstvím nebo po odehrání nastavených kol) bez ztráty života (pozdější získání životů za jednou ztracené nepomůže splnění cíle),
  10. přežití do konce hry (buď celkovým vítězstvím nebo po odehrání nastavených kol) bez jediného zahrání generála,
  11. demokratické vítězství – na konci hry může hráč nominovat jiného hráče za herní styl, unikátní zahrané kombo nebo podobný výkon v daném kole. Pokud nominovaný získá alespoň 2 hlasy ze 3 resp. 4, získává bod. Tento cíl je zcela dobrovolný.
diskuze k pravidlům